BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • بلینکن و زلنسکی

    بلینکن در کی‌یف: کمک‌های آمریکا تغییر اساسی‌ در جنگ اوکراین ایجاد می‌کند

    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد. این در حالی است که ارتش روسیه در روزهای اخیر در جبهه‌های شمال شرق در حال پیشروی هستند. آقای بلینکن اذعان کرد که این «دوره‌ای چالش‌برانگیز» است اما کمک‌های آمریکا «در راه است» و به گفته او «تغییر اساسی» در میدان جنگ ایجاد خواهد کرد.

  • نیروی دریایی سپاه

    استرالیا نیروی دریایی سپاه و قاآنی را به دلیل ایجاد «بی‌ثباتی در خاورمیانه» تحریم کرد

    وزارت خارجه استرالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه»، تحریم‌های هدفمندی را علیه ۵ شخص و سه نهاد دیگر آن کشور به اجرا گذاشته است. محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مشمول این تحریم‌ها شده‌اند. در این اطلاعیه گفته شده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک بازیگر «بدخیم» است که برای مدتها تهدیدی برای امنیت بین‌‌الملل و همچنین مردم خود بوده است.

  • محمد رسول‌اف

    محمد رسول‌اف برای نمایش «دانه انجیر معابد»‌ در جشنواره فیلم کن «حاضر می‌شود»

    بابک پاک نیا، وکیل محمد رسول‌اف به خبرگزاری فرانسه گفت که این کارگردان، هفته آینده در مراسم نخستین نمایش عمومی «دانه انجیر معابد»، تازه‌ترین فیلمش در جشنواره فیلم کن فرانسه حاضر خواهد شد. خروج آقای رسول‌اف از ایران که برای نخل طلای هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن، رقابت خواهد کرد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و خبرگزاری فرانسه آن را «فراری جسورانه» توصیف کرده است.

  • تصویری از ۳۱ ماه مارس؛ یک خودروی سازمان ملل در رفح در حال عبور است

    سازمان ملل: ۲۰ درصد جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند

    سازمان ملل اعلام کرد یکی از کارکنان این سازمان روز دوشنبه در حین انتقال به بیمارستانی در جنوب غزه کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. در همین حال، گزارش این سازمان حاکی است که پس از دستور اسرائیل مبنی بر «خروج فوری» ساکنان رفح و گسترش عملیاتش در جنوب نوار غزه، ظرف یک هفته گذشته، ۲۰ درصد از جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند.

  • پلیس تهران

    ویدیو, کتک زدن زن جوان؛ پلیس ایران می‌گوید «مامور خاطی تعلیق و بازداشت» شده است

    پلیس ایران اصالت ویدئوی منتشرشده از یک مامور را که در حال کتک زدن یک زن جوان دیده می‌شود تایید کرد و از بازداشت او خبر داد.

  • روسای مجالس ایران

    سرنوشت روسای مجالس ایران؛ از «بابای شهید» تا بابای گرفتار سیسمونی

    سرنوشت روسای مجالس ایران شاید به جذابی سرنوشت روسای جمهور ایران نباشد اما از شش نفری که در یازده دوره بر کرسی ریاست مجلس تکیه زدند چهار نفرشان به سرنوشت روسای جمهور قبلی دچار شدند و از صحنه سیاسی حذف شدند. همه آنها رویای ریاست جمهوری و رفتن به پاستور داشتند، گاهی در مقابل هم قرار گرفتند و گاهی قبل از رای گیری انصراف دادند.

  • تصویرسازی از سه چهره دست راستی افراطی

    در حلقه‌های راست افراطی آلمان چه می‌گذرد؟

    عصر یک روز بهاری در شهر کوتبوس در شرق آلمان، ده‌ها نفر در فضایی کوچک گرد هم آمده‌اند تا سخنان مردی را بشنوند که زمانی خود را «چهره‌ دوستانه» ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) توصیف کرده بود.

  • این اولین پرونده کیفری در دادگاه علیه یک رئیس جمهوری آمریکا است

    مایکل کوهن، شاهد اصلی دادگاه حق‌السکوت ترامپ علیه او شهادت داد

    مایکل کوهن، شاهد اصلی در محاکمه دونالد ترامپ، بارها رئيس‌جمهور سابق آمریکا را به پرداخت حق‌السکوت در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ متهم کرد. آقای کوهن در جایگاه شاهد گفت بلافاصله بعد از ارسال ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورن با آقای ترامپ صحبت کرده است. به گفته او آن بار هم مثل دفعات قبل «با دستور و در جهت منافع آقای ترامپ» عمل کرده است.

  • آقای مک براید اتهام سرقت و انتشار اسرار نظامی را پذیرفته است

    افشاگر «جنایت جنگی ارتش استرالیا در افغانستان» به زندان محکوم شد

    دیوید مک‌براید، افشاگری که به عیان شدن اتهام جنایت جنگی استرالیا در افغانستان کمک کرده بود به بیش از پنج سال زندان محکوم شد. آقای مک‌براید که وکیل سابق ارتش است گفته است در عمل به ندای وجدان و اخلاق مجموعه‌ای از اسناد نظامی را در اختیار شبکه ای.بی.سی استرالیا گذاشته است. اطلاعاتی که او در اختیار این شبکه گذاشت زیربنای مجموعه گزارش‌هایی بود که در سال ۲۰۱۷ به «پرونده افغانستان» مشهور شد و دریچه‌ای بی سابقه را به نحوه عملکرد نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان باز می‌کرد و حاوی اتهام ارتکاب جنایت جنگی به دست آنها بود.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی